Nuffnang Ads

Tuesday, July 26, 2016

Potluck Hari Raya

Last week..mak oiiii lama punye story..takde story baru ke?? wakaka..tersadai je gambar-gambar ni dalam draft kan..mehla kita share cepat-cepat..


Entah idea datang dari siapa masuk dalam wasap grup suruh bawak potluck untuk jamuan hari raya ofis..biasenye ofis akan buat open house raya beso-beso punye untuk invite smart partnership gitu..tapi tahun ni, buat jamuan untuk staff kita-kita aja..next week baru buat jamuan yang gempak sikit..


Sikit-sikit lama-lama jadi bukit gitu konsepnye..haha..menu utama adalah laksa penang yang omaigod sedapnye..memang faveret sangat la laksa ni kan..ada bihun goreng, nasi goreng, baked macaroni, kek..puding castard, murtabak..ehhhh..macam-macam la..hakak bawak ape?? unit hakak share-share bagi nugget, sosej, fries, sos & mayonis..haha


Air pon ada macam-macam kaler..macam-macam rasa..panas sejuk..gas takde gas..kenyang sungguh sampai berlebih boleh tapau bawak balik..tuuuu..sirap bandung soda tau..eeee..lapo pulak bila tengok gambar ni..


Sebelum ape-ape, meh kita dengar amanat dari big boss..ni la big boss kami..ladyboss ye..hakak pernah kerja dengan bos lelaki dan perempuan..biase nye orang kata seronok lagi bekerja dengan boss lelaki kan?? tapi hakak ok je dua-dua..kita ni manusia..ada lebih dan kurangnya..tapi hakak lagi nyampah kalau kerja dengan boss lelaki tetapi perangai macam pompuan..ehhhh..ada tauuuu..krik krik krik..aperpon..kita yang di bawah, kena la selalu menghormati yang di atas..tak kira la yang atas tu lebih muda ke..kurang pengalaman ke kan..hormat mesti hormat..ada yang salah..tegur baik-baik..jangan memalukan ya..hakak paling tak gemor memalukan orang lain especially dalam meeting..dalam facebook ke..tak baik tauuuuu..hehehe


Ni ajela geng-geng gegurl kat opis hakak..ehhh..ada sorang lagi..dia jenis pemalu..tak suka join-join makan sama..so gambar dia takde..hehe..semua dah berpunya kecuali tudung hitam paling depan tu..tak payah ushar dia..bukan pandai masak pon..hahahahhahaa..

Seronok juga sekali sekala camni kan?? harapnye ikatan persahabatan akan berkekalan hingga ke hari tua..bila kita seronok pergi opis..kita akan seronok buat kerja..sikit-sikit salah silap tu tutup mata sebelah aja la..again...kita ni manusia biasa..pernah juga berbuat salah dan silap kan??

Hakak selalu ingatkan diri sendiri..kalau rasa-rasa nak benci atau tak suka pada seseorang tu, kita ingatttt balik kebaikan yang pernah dia buat pada kita..tarik nafas dalam-dalam and move on gituuu..tapi seriesly, secara peribadi, ada jugak la beberapa individu yang hakak tak gemor..hakak memang lantak kan aje..yang penting hakak tak berbuat jahat pada dia..hehe..

Ok gaisss..sekian sahaja tazkirah dari hakak..sama-sama menuju ke arah kebaikan okey???
ingat cakap hakak..kita hanya manusia biasa..apedia???? manusia biasaaaa

OK DAH..







No comments:

Post a Comment